27. februar 2015

La hjertet falle til ro...




I en veldig vanskelig tid, fikk jeg et kort med noen trøstende ord.
Som avslutting hadde kortskriveren tatt med et sitat fra Bibelen, fra Johannes' første brev i Det nye testamentet:

"... vi skal la vårt hjerte falle til ro for hans ansikt. For selv om hjertet fordømmer oss, er Gud større enn vårt hjerte og vet alt."  (1 Joh 3, 19-20)

Dette var gode ord å lese den gangen for mange år siden, og disse ordene har vært med meg siden da.
Og nå var visst tiden inne for å sy et bilde med utgangspunkt i de samme ordene.

Bildet er firkantet, 39x39cm.
Jeg har brukt "mine" vanlige teknikker, altså frihåndsquilting og raw edge-fusing.
Det lyseste lilla stoffet i hjørnene har jeg farget selv. Her kan du lese om hvordan jeg gjorde det.



La hjertet falle til ro 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar