22. november 2017

Symaskinpoesi, nå også på en bokperm


Tidligere i år fikk jeg anledning til å presentere kunsten min i bladet for den finske menigheten i Norge.
En liten stund etterpå, ble jeg kontaktet av en finsk språkforsker, bosatt her i landet. Hun var i innspurten av sin doktoravhandling, og var så betatt av art quilten "Guds hjerte", som det var bilde av i bladet, at hun rett og slett ønsket å få bruke det på bokpermen.


Jeg svarte selvsagt ja med en gang. For en overraskelse og for en ære!
Nå er disputasen unnagjort ved universitetet i Helsinki, og i går fikk jeg doktoravhandlingen i posten
(Kaisa S. Pietikäinen: "English as a Lingua Franca in Intercultural Relationships. Interaction, Identity, and Multilingual Practises of ELF Couples")




4 kommentarer:

  1. Så fantastiskt vacker och vilken ära!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig en stor ære! "Once in a life time"... :)

      Slett
  2. Svar
    1. Ja, det er ganske så artig å bli spurt om noe slikt. Og fint ble det også :)

      Slett