20. november 2016

Løvetanner i snøen - eller to nye løvetann-bilder


Jeg ble så begeistret for løvetannene jeg laget for litt siden, at jeg hadde lyst til å lage flere.
Og siden jeg trengte to bursdagsgaver å gi bort, tok jeg like godt og sydde to nye bilder, fortsatt inspirert av Harald Sverdrups dikt "Løvetannens bønn". Diktet finner du her. Samme sted finner du også en beskrivelse av hvordan bildene er sydd / laget.


Disse bildene er festet på ferdigmontert kanvas. Kanvasen malte jeg over med akrylmaling, før jeg festet art quilten på den.
Jeg ønsket å ha en litt røff finish her, så kantene på bildene har fått en enklest mulig avslutting, med overlock-sting rundt hele bildet.

Det største av bildene ("Løvetannens bønn II") måler 30x40cm.
Det minste bildets størrelse ("Løvetannens bønn III") er 15x15cm.


Løvetannens bønn II


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar