27. mai 2016

Jeg gir deg skatter som er skjult i mørket



Jeg gir deg skatter som er skjult i mørket,
og rikdommer gjemt på hemmelige steder,
for at du skal kjenne at jeg er Herren,
som kaller deg ved navn,
Israels Gud.


Da jeg kom over dette sitatet hos Jesaja (45,3) i Det gamle testamentet, visste jeg med en gang at jeg måtte sy et bilde til disse ordene.
Det er stedene i Bibelen der lyset i mørket blir beskrevet, som taler mest til meg. Jeg kan vel ikke tenke meg en bedre måte å beskrive håpet på enn nettopp med ord som "skatter skjult i mørket", ord som viser at håpet aldri blir helt bort, uansett hvor mørkt alt måtte være akkurat nå.

Denne art quiltens bunn er bygget opp av lapper, som det er frihåndsquiltet over.
De små gull-bitene er festet til bildet med frihåndsquilting.

Størrelsen på bildet er bredde 36 cm og høyde 66 cm.
"Jeg gir det skatter som er skjult i mørket" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.






"Skattene i mørket", de små bitene av "gull", er laget med Lutradur, et papiraktig stoff laget av polyester. Lutradur finnes i forskjellige tykkelser. Den jeg har brukt, er ganske tykk (100g). Jeg malte først over en bit med gullfarget akrylmaling. Etterpå skar jeg ut (eller brente) små biter av Lutradur. Til dette brukte jeg en loddebolt. Lutradur tåler forholdsvis sterk varme, og det må også en del varme til, for å komme gjennom stoffet. Det går selvsagt an å klippe i Lutradur, men det går ikke an å rive biter av den, så om en ønsker mer ujevne kanter, er en loddebolt tingen.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar