26. januar 2016

"The never ending happening"



Noen ganger møter jeg på musikk, som får meg til å lure: hvordan er det mulig at jeg ikke har oppdaget denne solisten / komponisten tidligere...?
Slik er det også med min nye musikalske kjærlighet, britiske Bill Fay.
Jeg leste en artikkel om ham (tror det var i Vårt Land), ble interessert, fant ham på Spotify, kjøpte cd-ene... og ble beveget. Både måten han framfører sangene sine på, og selve tekstene, treffer meg veldig.
... og slikt blir det symaskinpoesi av :)

Bill Fay ga ut noen plater i begynnelsen av 70-tallet, ble droppet av plateselskapet - og ga seg.
Men det oppsto nærmest en kult rundt musikken hans, så han ble aldri helt "borte"... og han ble altså "gjenoppdaget" for noen år siden.
I 2012, 41 år etter at han ga ut sin første plate, kom "Life is People" ut, etterfulgt året etter av "Who is the Sender?"
Bill Fay kaller musikken sin for "alternativ gospel". Bill Fays Facebook-side finner du her.

Sangen "The never ending happening" er fra platen "Life is People".





"Souls arriving constantly
From the shores of eternity
Birds and bees and butterflies
Parade before my eyes."


Art Quilten "The never ending happening" er bygget opp i to faser.
Jeg har først laget bakgrunnen av strimler, som jeg har sydd direkte til vatten og bunnstoffet.
Oppå dette har jeg så festet og frihåndsquiltet selve motivet.
Det er frihåndsquilting over hele bakgrunnen.

Det er åpenbart - og helt planlagt - at bildet ikke er symmetrisk.
Bredde oppe er 50 cm, og nede 43 cm.
Høyden midt på bildet er 38 cm.

Denne art quilten kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.
"The never ending happening"








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar