27. juli 2015

Flere mini-Art Quilter



Det var så artig å sy det lille Art Quilt-bildet for noen uker siden, at jeg like godt kjøpte inn flere ferdige malerammer for å kunne lage enda flere.

Bildene består av tre lag; bunnstoff, vatt og overside.
Jeg har frihåndsquiltet over hele bakgrunnen først, skåret den til riktig størrelse, og sikksakket rundt den. Denne måten å gjøre det på, gjør at kanten blir litt ujevn - en veldig fin effekt, synes jeg.
Etterpå har jeg brukt noen timer på applikering og frihåndsquilting av selve motivet.

Jeg har malt bakgrunnen (rammen) med akrylmaling. Bildene er så festet på rammen med lim.
Det er limt et pyntebånd langs kanten på rammen.
Bakgrunnsstoffet i øyenstikkerbildet har jeg farget selv.
Bildenes størrelse, inkludert ramme, er 12x18 cm.



Hjerte

 



Øyenstikker

 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar