7. april 2015

Men mørket er ikke mørkt for deg




Det er en salme i Salmenes bok i Det gamle testamentet jeg stadig vender tilbake til.
Det er Salme 139, som både poetisk og innholdsmessig treffer meg rett i hjertet - eller kanskje er det i sjelen.
Jeg syntes vel til å begynne med at denne teksten mistet noe av det lyrisk vakre i den nye bibeloversettelsen i 2011. Når jeg nå har blitt mer dus med den nye versjonen, er jeg like glad i den som i den forrige.

I Nettbibelen kan du lese hele den vakre Salme 139.
Jeg tar her med versene 11 og 12, som er utgangspunktet for min art quilting denne gangen:

Jeg kan si: "La mørket skjule meg
og lyset omkring meg bli natt."

Men mørket er ikke mørkt for deg,
natten er lys som dagen, mørket er som lyset.


Bildet jeg har sydd er firkantet, 45,5x45,5cm
Her har jeg brukt både frihåndsquilting med maskin, håndsøm og massevis av perler. Jeg har ikke telt, men siden jeg har sittet og festet dem til bildet i flere timer, tipper jeg at det er snakk om 100 +++

Bildet kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.



"Men mørket er ikke mørkt for deg"

 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar