15. oktober 2014

Litt quilte-pjatt


Jeg har nylig tilbrakt en langhelg i Groningen, Nederland. Der bor nemlig en av mine sønner i forbindelse med studier.

Denne gangen hadde jeg stilt et "krav" om å få besøke quiltebutikken Cordi Atelier
Og det var virkelig en butikk verdt besøket.
4000 forskjellige quiltestoffer linet opp i hyllene og et enormt bord med ferdige lengder.
Store mengder med quilteutstyr og imponerende mange quiltebøker. Jeg var med andre ord i paradis - for en liten stund i alle fall!

Det er merkelig hvordan hodet blir helt tomt, når valgmulighetene er mange. Jeg klarte ikke å huske hva jeg hadde hjemme av quiltestoffer og hvilke farger jeg burde kjøpe inn.
Dermed havnet jeg der jeg oftest havner: ved blånyansene. Heldigvis hadde jeg vett nok til å kjøpe litt andre farger også, for saken er jo den at stoffer i  blått ikke er en mangelvare på syrommet mitt.

Og så ble jeg superglad da damen i butikken kunne finne fram et par ruller med Steam-A-Seam til meg. Produsenten Warm Company i USA er i produksjonstrøbbel, hvilket er en liten krise for meg og andre brukere av dette produktet. Det er tomt alle steder, virker det som. Men ikke i Groningen :))
Jeg er helt avhengig av denne typen vliselin for å kunne gjøre "fusing" når jeg syr mine bilder. Nå har jeg et lite lager hjemme. Satser på at det holder til produksjonen i USA har kommet i gang igjen.

   Oranjestraat 21  


Butikken er ikke stor. Men du verden så mye det er plass til der inne!
Hele bakre del er full av stoffer.


Mine innkjøp var ikke så voldsomme. Egentlig har jeg hatt innkjøpsstopp i et par år nå
 og kjøper derfor kun det jeg trenger.- innbiller jeg meg i alle fall :)



Og her ligger Groningen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar